Wednesday, November 08, 2006

Quosque tandem abutere Catillina/EURO/

Quousque tandem abutere Catilina ,za Catillinu dosaď libovolného ministra ,jakéhokoli zabarvení,patientia nostra" ."Jak dlouho ještě budeš zneužívati trpělivost naši "obvykle se užívá prvních třech slov ,jak dlouho ještě budeme snášet nepořádky etc. ,všimněte si že pacient je odvozen od latinského-trpělivost,ale k věci.Jak dlouho ještě budete zneužívat trpělivost naši a budovat gigantická medicínská centra ve velkých městech.
Osobně nic nemám proti návrhu ICRC,ale navrhuji malou změnu.
.Před několika lety jsem byl na praxi v kardiocentru v Bad Oeynhausenu v SRN. Toto kardiologické centrum je zřízeno ve městě , velikosti přibližně Zlína/ 80000 obyvatel/ a má lázeňský charakter. Jedná se o největší kardiocentrum ve SRN a druhé největší v Evropě. Provádí se v něm kompletní kardiologie včetně kardiochirurgie jak dětské tak dospělé. Když jsem byl tamějším panem profesorem pozván na večeři ,položil jsem mu otázku, jak to, že tak významné centrum leží mimo velké nemocnice a města, v nichž sídlí lékařské fakulty. Pan profesor se na mě podíval jako bych spadl z Marsu a řekl mi „ milý kolego, provoz takové nemocnice ve velkém městě by byl o 50% dražší než ve městě menším“. Proto se přimlouvám za to, aby takovéto specializované centrum bylo například v Boskovicích Nymburce, Poděbradech či jiné lokalitě s tomu odpovídajícími daleko nižšími náklady.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home