Tuesday, August 21, 2007

diskuze k 21.srpnu



český národ a vina: Autor: baci IP: 88.102.43.xxx Datum: 21.08.2007 09:26
myslím jsi,že jsme všichni příslušníci českého národa a tu na Vás juknou zajímavé věci a tak lekce historie nikoho nezabije.Letos je 80.výročí založení Batovy nemocnice-napsal jsem o tom knihu,kterou ted doplnuji k novému vydání o léta 1939.1945.Minulý týden jsem byl v archivu a jeden dokument jsem čirou náhodou otevřel na str 30 a jukl na mne titulek,Výstava a vycházka pod názvem "Odkaz Rainharda Heydricha"-Tato akce jak jsem si později zjistil byla centrálně řízena odbory,ale to je jedno a ještě tam byl krásný plakát ČSČK,kde hrdiný německy voják se zbrani v ruce .přesně tak jak jsme později vídali vojáky sovětské.Pod tím byl napis Daruje krev hrdinům a obráncům naší vlasti.Myslím že je to krásně napsano Mt 7,4Pokrytče, vyjmi nejprv břevno z oka svého, a tehdy prohlédneš, abys vyňal mrvu z oka bratra svého.
reagovat
otázka viny K.Jaspers: Autor: baci IP: 88.102.43.xxx Datum: 21.08.2007 09:17
otázku viny nejlépe a zatím nedostižně popsal K.Jaspers v svých otázkách viny německého národa-doporučuji přečíst,vyšla prave v těchto dnech ve svém třetím vydání.Vinu rozdeluje do 4 kategorii a jen malý úryvek",že nikdo na světě nemůže morálně odsoudit kohokoliv,jedině snad by byl předmětem odsouzen on sám.......Myslím si že Jaspersova analyza je platná i v dnešné době.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home